Werving & Selectie

Managementondersteuning bestaat in allerlei vormen. De functies variëren van directiesecretaresse tot bijvoorbeeld personal assistant, managementassistent en office manager. De invulling van die functies verschilt sterk per bedrijf. Dat vereist zorgvuldige bemiddeling. Pure Assistants vindt dankzij jarenlange ervaring in het recruitmentvak de beste kandidaten. Zij hebben uiteraard de gevraagde kennis en vaardigheden in huis. Maar we kijken óók of de manager en assistent als mens bij elkaar passen.

1. Hoe werkt het?

Om de meest geschikte kandidaten te vinden, hebben we informatie nodig. Daarom begint de werving met een persoonlijk gesprek tussen onze consultant en de manager, liefst op de locatie waar de nieuwe collega gaat werken. Tijdens de kennismaking komen vragen aan bod als: hoe is de cultuur in de organisatie, hoe werken mensen samen, wat verwacht je als manager van een assistent?

2. Pure Matching Ai

Om te kunnen voorspellen of een toekomstige team goed kan samenwerken, zet Pure Assistants Pure Matching in, een methode die wetenschappelijk een duurzame arbeidsrelatie tussen oa manager en assistant kan voorspellen. Pure Matching helpt ons op een objectieve manier vast te stellen welke personen het beste elkaar passen. Dit vergroot de kans op een succesvolle samenwerking. De manager vult hiervoor een persoonlijkheidsprofiel van zichzelf in en een ideaalprofiel van de nieuwe assistant. We vragen onze Assistants ook een profiel over zichzelf in te vullen en een over hun ideale manager voordat ze zich inschrijven. De uitkomsten van Pure Matching in combinatie met de gevraagde kennis en vaardigheden levert de beste match op.

3. De beste kandidaat

Binnen de afgesproken termijn biedt Pure Assistants een aantal geschikte kandidaten aan voor de vacature. Hierna volgen één of meer sollicitatiegesprekken met de manager. Bij een geslaagde match komt de gekozen persoon in dienst bij de organisatie. Pure Assistants rekent voor haar diensten een eenmalige fee.

Een assistant vinden is een wetenschap.